Αναμφίβολα, τα Σχολεία τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας είναι καταξιωμένα στη συνείδηση τής εκπαιδευτικής κοινότητας τής χώρας μας όχι μόνο για τους υψηλούς εθνικούς και πνευματικούς στόχους που, για περισσότερο από ενάμιση αιώνα, υπηρετούν, αλλά και για τους πολιτιστικούς και επιστημονικούς δρόμους που με καινοτόμο πνεύμα ανοίγουν στους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς τους. Η χάραξη τής δημιουργικής πορείας των μαθητών μας προς τη γνώση, μέσα από τις μαγευτικές διαδικασίες τής εξερεύνησης τού φυσικού κόσμου και τής κατανόησης των νόμων που τον διέπουν, αποτελεί μια πρόκληση για τους εκπαιδευτικούς των Σχολείων της Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας. Ταυτόχρονα, αποτελεί μια πρόκληση και για τη Διοίκηση των Σχολείων της Φ.Ε. που έμπρακτα υποστηρίζει και προωθεί κάθε εκπαιδευτική δράση με την οποία η ματιά και η σκέψη των νέων ανοίγει για να χωρέσει, όσο μπορεί, το μυστήριο του κόσμου και τής ζωής που αποκαλύπτονται μπροστά τους.

 

Η ανακήρυξη του 2011 ως Διεθνούς Έτους Χημείας αποτέλεσε αφορμή για την πολυάριθμη μαθητική και εκπαιδευτική κοινότητα των Σχολείων μας, την ήδη εξοικειωμένη με τις πνευματικές προκλήσεις, ώστε αυτή να δοκιμάσει τις επιστημονικές δυνάμεις της σε μια νέα, απαιτητική αλλά και, ταυτόχρονα, γοητευτική πρόκληση: Την οργάνωση, για πρώτη φορά, από τα Σχολεία τής Φ.Ε. ενός μαθητικού Συνεδρίου Χημείας με θέμα «Χημικές Δράσεις και Αντιδράσεις».

 

 

Με το Συνέδριο αυτό τα Σχολεία μας ανοίγουν τις πόρτες τής έρευνας, του πειραματισμού και της επιστήμης για τα παιδιά. Οι νεαροί ερευνητές των Σχολείων μας εργάστηκαν με πάθος στα εργαστήρια, δημιουργώντας ολιγομελείς και λειτουργικά αποτελεσματικές ομάδες εργασίας, προσέγγισαν βιωματικά τη γνώση, αξιοποίησαν τις εμπειρίες και τις δυνάμεις τους, συζήτησαν μεταξύ τους, διατύπωσαν ερευνητικές υποθέσεις, πειραματίστηκαν, έψαξαν, τεκμηρίωσαν. Με τη βοήθεια και καθοδήγηση των καθηγητών τους ανέπτυξαν όχι μόνο τους ζωογόνους δεσμούς που δημιουργεί η συμπόρευση προς την επίτευξη κοινών στόχων, γεύτηκαν τη χαρά τής ανακάλυψης αλλά και συνειδητοποίησαν το εργώδες της επιστημονικής έρευνας. Η μελέτη τής βιβλιογραφίας, η προσπάθεια κατανόησης των τεχνολογικών επιτευγμάτων, η αξιοποίηση τής θεωρίας για την επίτευξη τής επιστημονικής πράξης, η σύνδεση τής Χημείας με τη ζωή αποτέλεσαν λίγα μόνο από τα πολλά σημαντικά βήματα που έκαναν οι μαθητές μας σε αυτό το μαγευτικό δρόμο.

Προσέρχονται, λοιπόν, στο Συνέδριο αυτό, με το θάρρος, τη δύναμη και τη δροσιά που δίνει στα νιάτα το πάθος και ο ενθουσιασμός, για να καταθέσουν τα ευρήματά τους, να διατυπώσουν τις απορίες τους και να συζητήσουν με τους διακεκριμένους επιστήμονες διεθνούς κύρους που έχουν μπροστά τους. Οι μαθητές μας τολμούν να εκτεθούν σε ένα κοινό ειδημόνων, εκθέτοντας τη δουλειά που έκαναν, με τη βεβαιότητα ότι η διαδικασία μύησης τού ανθρώπου στα μυστικά τής φύσης και τής επιστήμης αξίζει πράγματι τον κόπο, γιατί φωτίζει το νου και την ψυχή και ανοίγει στο ανθρώπινο πνεύμα το δρόμο της πανανθρώπινης, αληθινής Γνώσης.

 

Η Επόπτρια των Σχολείων
τής Φιλεκπαιδευτικής Εταιρείας

Βασιλική Παπαπέτρου-Μουρσελά