Φύλο, Νοημοσύνη και Μαθηματικά

Φλώρα Καλογεροπούλου, Θεοδώρα Μελετίου, Μελίνα Νικολακέα, Άννα Παναγιωτακοπούλου

Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Τάξη Γ΄

Υπεύθυνη καθηγήτρια: Αικατερίνη Δούβου 

  

Σήμερα, με βάση επιστημονικά στοιχεία, φαίνεται να καταρρίπτεται η πεποίθηση αιώνων σχετικά με την υπεροχή του ανδρικού φύλου, ως προς τη νοημοσύνη, έναντι του γυναικείου. Πράγματι, οι ανατομικές και λειτουργικές διαφορές μεταξύ ανδρικού και γυναικείου εγκεφάλου αποδείχθηκε επιστημονικά ότι δεν σχετίζονται με την ευφυΐα. Αντίθετα, διαπιστώθηκε ότι για πρώτη φορά στην ιστορία οι γυναίκες σήμερα επιτυγχάνουν καλύτερα αποτελέσματα από τους άνδρες στα τεστ IQ. Ακόμη, η παραδοσιακή άποψη για τη «φυσική» κλίση των αγοριών προς τα μαθηματικά σε αντίθεση με τα κορίτσια, σύμφωνα με διεθνείς έρευνες, φαίνεται ότι οφείλεται σε στερεότυπα και αντιλήψεις που ξεκινούν από την οικογένεια και ενισχύονται από τους δασκάλους και το κοινωνικό περιβάλλον. Οι αντιλήψεις αυτές είναι ακόμη διαδεδομένες στην Ελλάδα. Έτσι, στις ανεπτυγμένες χώρες όπου έχει εμπεδωθεί η ισότητα των δύο φύλων, αφενός μεν οι επιδόσεις των κοριτσιών στα μαθηματικά είναι τουλάχιστον ισάξιες με των αγοριών, αφετέρου δε το ποσοστό των φοιτητριών στις θετικές επιστήμες είναι περίπου ίσο με αυτό των φοιτητών. Γίνεται πλέον κατανοητό ότι στο μόνο που υστερούν τα κορίτσια στον συγκεκριμένο τομέα είναι η αυτοπεποίθηση και η πίστη στις ικανότητες τους. Τέλος, κρίνεται σημαντική η αναφορά στην εκπαίδευση των σημαντικών γυναικών μαθηματικών της ιστορίας.

 

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ