Γεννιέσαι ή γίνεσαι ευφυής; Η αξιοπιστία των test ευφυΐας και ο ρόλος τους στην επιλογή σταδιοδρομίας

Γιώργος Μαργέτης, Μάριος Μερτζανίδης, Απόστολος Μούτος, Αικατερίνη Μπάστα, Βασιλική Παναγοπούλου
Α΄ Τοσίτσειο Γυμνάσιο Εκάλης, Τάξη Γ΄
Υπεύθυνες Καθηγήτριες: Αναστασία Αϊβάζογλου, Ιωάννα Κούρτη

Ο Μπετόβεν ως παιδί δεν γνώριζε καλά μαθηματικά και ο Αϊνστάιν ήταν πολύ μέτριος μαθητής. Ο Τέσλα φοβόταν τα σφαιρικά αντικείμενα, ενώ ο Πικάσο ήταν δυσλεκτικός. Κατά κοινή παραδοχή όμως, όλοι τους αναγνωρίζονται ως ιδιοφυΐες. Πόσο ευρύ είναι λοιπόν το φάσμα της ανθρώπινης ευφυΐας; Πόσα είδη νοημοσύνης υπάρχουν; Είναι σωστό να κρίνουμε το άτομο μόνο από ένα ταλέντο ή από μια αδυναμία; Τι χρησιμότητα και εγκυρότητα έχουν τα τεστ ευφυΐας; Πώς μπορεί η νοημοσύνη μας να επηρεάσει την μετέπειτα εξέλιξή μας; Πρόσφατες έρευνες διαπιστώνουν την ύπαρξη πολλών διαστάσεων της νοημοσύνης (γλωσσικολεκτική, λογικομαθηματική, μουσική, σωματική – κιναισθητική, χωρική, ενδοπροσωπική, διαπροσωπική). Η νοημοσύνη, λοιπόν, δεν περιλαμβάνει μόνο μετρήσιμα και προβλέψιμα στοιχεία, ώστε να είναι εφικτή η ακριβής πρόβλεψη της νοητικής ανάπτυξης του ατόμου στο μέλλον. Είναι πολλοί οι ενδογενείς (κληρονομικοί - γενετικοί) και οι εξωγενείς (περιβαλλοντικοί) παράγοντες που επιδρούν καθοριστικά στην εξέλιξη της νοημοσύνης του. Τέλος, συμπεραίνουμε ότι αυτό που έχει ιδιαίτερη σημασία είναι να εντοπίσει το άτομο τις ιδιαίτερες νοητικές του ικανότητες και, συνδυάζοντας αυτές με τα υπόλοιπα χαρακτηριστικά του, όπως την προσωπικότητα, τα ενδιαφέροντα, τις αξίες αλλά και τις αποκτηθείσες δεξιότητες, να κατορθώσει να οδηγηθεί σε μια επιτυχημένη επιλογή σπουδών και επαγγέλματος.

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ