Άγχος…vs…ποιότητα ζωής εφήβου

Νίκη Ελένη Αναγνώστου, Ιωάννης Δεληγιάννης, Λυδία Δημαράκη, Σιμόνη Ζαρκάδα, Μαρκέλλα Κουνάδη, Μαρία Ευσταθία Κωνσταντίνου, Θάλεια Κωνσταντίνου
Αρσάκειο Γενικό Λύκειο Ψυχικού
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ελένη Φάρου

 

Το άγχος είναι μία απαίτηση πάνω στις προσαρμοστικές δυνατότητες του πνεύματος και του σώματος. Εάν οι δυνατότητες αυτές μπορούν να ανταποκριθούν σε μία τέτοια απαίτηση, ώστε το άτομο να απολαύσει την πρόκληση αυτή, τότε το άγχος είναι ευπρόσδεκτο και χρήσιμο. Όταν όμως δεν μπορούν και θεωρούν την απαίτηση εξουθενωτική, τότε το άγχος είναι ανεπιθύμητο και επιβλαβές. Στην περίπτωση αυτή, το άγχος αποτελεί ένα αδιάσπαστο ψυχοσωματικό φαινόμενο, το οποίο πλήττει τον άνθρωπο κάθε ηλικίας και κυρίως τον έφηβο, προκαλώντας του σωματικές και ψυχικές νόσους και διαταραχές, όπως υπερένταση, δυσφορία, χρόνιους πόνους και ημικρανίες, κρίσεις πανικού, βουλιμία, νευρική ανορεξία. Πολλοί είναι οι στρεσογόνοι παράγοντες για έναν έφηβο, μεταξύ των οποίων κυρίαρχη θέση έχει το σχολείο και η εξωτερική εμφάνιση. Κρίνεται επιτακτική η ανάγκη άμεσης διάγνωσης και αντιμετώπισης του φαινομένου, ώστε να μην επιτραπεί στο άγχος να κυριεύσει τον έφηβο καταστρέφοντας την ποιότητα ζωής του, αλλά αντίθετα ο έφηβος να το αξιοποιήσει ως εφαλτήριο για ενεργοποίηση και δραστηριοποίηση.

 

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ