Άγχος και μαθηματικά: Είναι τελικά τα μαθηματικά παρεξηγημένα;

Αναστασία Γκιάλα, Μαρίλια Ροπακά
Α΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Τάξη Β΄
Υπεύθυνη καθηγήτρια: Στέλλα Ανδρεαδάκη

 

Τα μαθηματικά είναι μια από τις αρχαιότερες επιστήμες που αναπτύχθηκαν και μάγεψαν την ανθρωπότητα από τις απαρχές της ιστορίας της. Παρόλα αυτά, σήμερα ένα μεγάλο ποσοστό μαθητών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης δηλώνει πως τα μαθηματικά τού προκαλούν άγχος και ανασφάλεια. Με το θέμα αυτό ασχολήθηκε μια ομάδα μαθητών του Α’ Αρσακείου-Λυκείου Ψυχικού, η οποία, αφού ενημερώθηκε σχετικά με το φαινόμενο της μαθηματικοφοβίας, δηλαδή του φόβου των μαθητών για τα μαθηματικά, διεξήγαγε έρευνα σε ορισμένα τμήματα των τάξεων του Αρσακείου Ψυχικού και κατέγραψε κάποια πολύ ενδιαφέροντα αποτελέσματα τα οποία παρουσίασε σε μια εργασία με θέμα «Είναι τελικά τα μαθηματικά παρεξηγημένα;». Μέσω της έρευνας αυτής φανερώνονται οι σκέψεις και οι αντιλήψεις των μαθητών για τα μαθηματικά, τον τρόπο και το σκοπό της διδασκαλίας τους στο σχολείο. Είναι τελικά τα μαθηματικά παρεξηγημένα, και αν ναι, ποιοι είναι οι τρόποι αντιμετώπισης και βελτίωσης της υπάρχουσας αντίληψης;

 

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ