Εθισμός στο Διαδίκτυο: Μήπως το ποντίκι πιάνει το παιδί στη φάκα;

Ιωάννης Ζούρος, Μαρία Καλαμπόκα, Βασιλική Καμπαλούρη, Κατερίνα Καψοκέφαλου, Αναστασία Μακράκη, Κωνσταντίνος Μαρούλης
Β΄ Αρσάκειο Λύκειο Ψυχικού, Τάξη Β΄
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Αγγελική Μιχαήλ 
 


Οι έφηβοι αναπτύσσουν σε σχέση με το Διαδίκτυο δύο στρατηγικές: α) την λειτουργική και β) τη δυσλειτουργική. Στη δυσλειτουργική στρατηγική εκδηλώνεται απώλεια του ελέγχου ως προς τη χρήση του Διαδικτύου, με αποτέλεσμα την εκδήλωση του εθισμού. Βασικό κριτήριο που οριοθετεί την υπερβολική χρήση στο Διαδίκτυο είναι η παραμονή του χρήστη για όλο και περισσότερο χρόνο σε σύνδεση. Τα συμπτώματα της εξάρτησης εκδηλώνονται με πονοκεφάλους, με την έμμονη σκέψη για το Διαδίκτυο, με τη μειωμένη επίδοση στο σχολείο και με την απομόνωση. Η αιτία του φαινομένου εστιάζεται στη δύσκολη περίοδο της εφηβείας, όπου οι έφηβοι έχουν ανάγκη την ψυχοκοινωνική «ενδυνάμωση» και ως εκ τούτου στρέφονται στη χρήση του Διαδικτύου. Τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας που πραγματοποιήθηκε σε Ευρωπαίους εφήβους κατέδειξε συμπεριφορές και δραστηριότητες υψηλού κινδύνου, όπως ο Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying) και η κακή χρήση των Κοινωνικών Δικτύων. Επιπλέον η έρευνα ανέδειξε τέσσερεις τύπους χρηστών του Διαδικτύου, το λεγόμενο «ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΩΝ ΤΕΣΣΑΡΩΝ». Οι τύποι αυτοί είναι: α) αυτός που είναι «παγιδευμένος» β) αυτός που μοιάζει με «ζογκλέρ» γ) αυτός που ολοκληρώνει έναν «πλήρη κύκλο» και δ) αυτός που «βαριέται τη ζωή». Το φαινόμενο του εθισμού αντιμετωπίζεται κυρίως μέσω επιστημονικών κέντρων, της οικογένειας και του σχολείου. Συμπερασματικά προκύπτει, ότι η θέσπιση και η τήρηση ορίων στη χρήση του Διαδικτύου από τα παιδιά-χρήστες, αφ’ ενός προφυλάσσει την υγεία και τη ζωή τους και αφ’ ετέρου τα διδάσκει την αξία του μέτρου στη ζωή τους. 

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ