Η ηθική των επιστημονικών ανακαλύψεων. Ατομική βόμβα: Επιστήμη και ευθύνη

Ναταλία Αθανασοπούλου, Αναστασία Αλεξάκη, Νικόλαος Ανδριώτης, Ιωάννης Γεωργακλής, Κωνσταντίνος Γιακουμάκης
Α΄ Τοσίτσειο Λύκειο Εκάλης, Τάξη Β΄
Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Ελένη Παυλίδου


Στην ιστορική συγκυρία που απετέλεσε τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, μεγάλη μερίδα επιστημόνων ενσυνείδητα αποφάσισαν να ασχοληθούν με την κατασκευή του πρώτου όπλου μαζικής καταστροφής, της ατομικής βόμβας, θεωρώντας πως αυτός ήταν ο δικός τους τρόπος να αντιταχθούν στο σκοτάδι και τον τρόμο που άπλωνε ο ναζισμός στις χώρες που κατακτούσε. Τα γεγονότα που ακολούθησαν και ο τρόπος με τον οποίο χρησιμοποιήθηκε το προϊόν της ανακάλυψής τους από την πολιτική και στρατιωτική ηγεσία προκάλεσαν στους επιστήμονες έντονα συνειδησιακά προβλήματα και σφοδρά ερωτήματα για το μερίδιο ευθύνης που τους αναλογούσε στη συνολική πράξη. Η επιστήμη από μόνη της δεν είναι «καλή» ή «κακή». Ο τρόπος που χρησιμοποιούμε τις εφαρμογές της όμως μπορεί να προκαλέσει είτε ευδαιμονία και προκοπή στην ανθρωπότητα είτε δυστυχία και καταστροφή. Ο ρόλος του επιστήμονα πρέπει να είναι δημιουργικός και το κριτήριο για το πώς εξασκεί την επιστήμη του πρέπει πάντα να είναι ο άνθρωπος. Ο επιστήμονας πρέπει να διδάσκει με τις επιλογές και τις πράξεις του και να δείχνει τον δρόμο της αγάπης και της ανθρωπιάς.

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ