Ο αγώνας των ατόμων με αναπηρία:
Διερεύνηση στάσεων και ευαισθητοποίηση μαθητών

Ιωάννα Γεωργακοπούλου, Γιώργος Γοργίας, Κωνσταντίνος Καραμπίνος, Έλενα Κονίδα, Ρενάτα Κριθύμου–Σγούρδα, Μάιρα Παναγιώτου

Α΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Τάξη Γ΄

Υπεύθυνοι Καθηγητές: Παντελής Κατηνιώτης, Μαρίλη Δουζίνα

Παρά την πρόοδο που έχει συντελεστεί τα τελευταία χρόνια στους τομείς της τεχνολογίας και της ειδικής αγωγής, τα άτομα με αναπηρία χρειάζεται να αντιπαλέψουν με πολλές δυσκολίες και αντιξοότητες για να κερδίσουν μια αξιοπρεπή θέση στην εκπαίδευση και την εργασία. Η αρνητική στάση της κοινής γνώμης, οι προκαταλήψεις των καθηγητών και των μαθητών καθώς και η ελλιπής προσβασιμότητα αποτελούν τα σημαντικότερα εμπόδια στην προσπάθεια των ΑμεΑ για εκπαιδευτική ενσωμάτωση. Οι προκαταλήψεις των εργοδοτών και η μειωμένη αυτοπεποίθηση αποτελούν τους κύριους ανασταλτικούς παράγοντες για επαγγελματική αποκατάσταση. Στην πρώτη φάση της έρευνάς μας διερευνήθηκαν οι στάσεις και οι γνώσεις των μαθητών της Γ΄ τάξης του Α΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού απέναντι σε ποικίλα θέματα που άπτονται της κοινωνικής, εκπαιδευτικής και επαγγελματικής ζωής των ΑμεΑ. Ακολούθησε ευαισθητοποίηση των μαθητών, μέσω διαφόρων δράσεων, όπως είναι η προβολή ταινιών και παρουσιάσεων, καθώς και η διεξαγωγή βιωματικών δραστηριοτήτων, με στόχο τον εμπλουτισμό των γνώσεων των μαθητών, την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και τη διαμόρφωση μιας στάσης αποδοχής και σεβασμού απέναντι στη διαφορετικότητα. Σύμφωνα με τα ευρήματα της δεύτερης φάσης της έρευνας, οι γνώσεις των μαθητών για ποικίλες όψεις της ζωής των ΑμεΑ αυξήθηκαν και οι ήδη θετικές στάσεις απέναντι στα άτομα αυτά έγιναν ακόμα θετικότερες.



 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ