Γλωσσική εκμάθηση ή κατάκτηση;

Ασημίνα Κουφοπούλου, Αργυρώ Λαδιά, Αναστάσιος Λεβειδιώτης,
Νικόλαος Μάλφας, Ελευθέριος Μαρίνης, Άννα Μάστορη,
Καλλιόπη Μιχοπούλου, Ασπασία Μολοχάδη, Αικατερίνη Μπατρίνου,
Νικόλαος Μπέης, Μαργαρίτα–Αργυρώ Μυριστοπούλου,
Δήμητρα–Ευγενία Νικολάου, Ευφροσύνη Ορφανού,
Στέλλα Παναγιωτοπούλου, Γεωργία Πάτση

Β΄ Αρσάκειο Γυμνάσιο Ψυχικού, Τάξη Γ΄

Υπεύθυνη Καθηγήτρια: Σύλα Κλειδή


Στην παρούσα ανακοίνωση εστιάζουμε την ανάλυσή μας στις δύο θεωρίες σχετικά με το πώς ο άνθρωπος μαθαίνει να μιλάει. Πιο συγκεκριμένα, θα παρουσιάσουμε τη συμπεριφοριστική–εμπειρική θέση του Skinner (language learning) και τη γενετική θεωρία του Chomsky (language acquisition). Στη συνέχεια, θα παρουσιάσουμε περιπτώσεις παιδιών που μεγάλωσαν εκτός γλωσσικής κοινότητας και θα δείξουμε πώς αυτές - και ιδιαίτερα του Christopher και της Genie - συνηγορούν υπέρ της άποψης του Chomsky σύμφωνα με την οποία ο άνθρωπος είναι γενετικά προδιατεθειμένος να μιλήσει, έχει ειδικό γλωσσικό κέντρο στον εγκέφαλο, ενώ η γλωσσική ικανότητα είναι φύσει προκαθορισμένη, όπως η πτητική ικανότητα στα πουλιά.

 

 

 
Πατήστε για δείτε την παρουσίαση της εργασίας   Για να δείτε την εργασία πατήστε εδώ